Heldag i Leksand

idag har jag vart i leksand, och kikat på skolan som jag sökt till, kommunikatör och dekoratör vad det jag sökte till, josefine och Josefin har även sökt samma, vilket är jättekul, hoppas vi alla kommer in!
Dagen började med lite information av skolan och elever berättade om hur det är att gå där, jag lovar det känns inte som en typisk skolmiljö, utan är verkligen trevligt och mysigt. Men i alla fall vid ett hade jag min intervjuv, lite små nervös måste jag erkänna att jag var, men det är väl då man presterar mest har jag hört? Men iallafall berättade jag lite om mig själv och fick standard frågorna varför dom ska välja mig och varför jag vill gå där, och även fast jag sökt inom dekoratör så kom dom snabbt in och frågade om jag tittat på dom andra inriktingarna, vilket jag inte alls hade gjort, jag var ju så säker, trodde jag. Sen när dom fortsatte med intervjuv kom vi hela tiden in på det här med handels, ledarskap osv, så jag bestämde mig för att jag skulle även kika in hos dom och höra vad dom säger, för vet jag verkligen att det är dekoratör osv jag vill syssla med? vem vet...
När jag var in och pratade med eleverna där så berättade även dom att dom tänkt sökt dekoratör men även dom ändrat sig under intervjun. Så jag gick under dagen och funderade, pratade med olika elever och lärare. Och till slut kom jag fram till att jag byter inriktning, för där bak finns det en ledare inom mig, kanske inte heller så långt bak! För i framtiden vill jag ju driva mitt eget företag! Nu blev det kanske lite rörigt men hoppas ni förstod ändå!

image12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0