Borta bra men hemma bäst

Har haft en fantastisk helg i Stockholm, försökte mig på lite shopping när jag kom till t-centralen, drog mig igenom drotninggatan en snabbis men insåg rätt snabbt att det inte var någon idé, fredag eftermiddag och alla slutar jobbet = Kaos. Åkte hem till Maddes fina radhus som hon hyr och sedan in till stan igen, Madde hade bokat på bord på Le rouge i Gamla stan, riktigt mysig restauran, åt blåmusselsoppa till förrätt (premiär) och det var riktigt gott, tonfisk (som var på tok för salt) till huvudrätt och ett smaskigt glas vin till det. Förväntingarna var lite högre på maten med tanke på prislappen, ingen direkt matupplevelse, däremot var vinet och sällskappet snäppet vassare.

Under helgen träffade vi maddes vänner, shoppade, tränade och hade riktigt trevligt. På söndagen åkte jag till Lidingö och spenderade natten hos Carina och Micke, pratade ikapp om allt som hänt och insåg att vi borde träffas lite oftare. Möte med Lidingöloppet på måndagen och sen hemfärd, med mycket packning, fick med mig sex par skor hem och en hel del kläder. Blev tvungen att köpa en resväska för att få hem all shopping.

Nu är det jobb som gäller! Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0